26 december 2020

The Wahala II Palette

Jag har för första gången i mitt liv fått någonting skickat till mig alldeles gratis och franko. Eller andra gången faktiskt om jag tänker efter. Hur som helst så blev jag kontaktad av en kvinna i England som har en hemsida med bla lösögonfransar, brynprodukter och eyeliners särskilt utformade för äldre kvinnor. Det är halva ögonfransar, sådana som slutar på halva ögat för att förstärka fransarna i yttre vrån. Märket promotar äldre kvinnor och att du har rätt att synas även om du inte är 25 längre, vilket är ju svårt i branschen. Man ska helst vara 20-25 om man vill bli sedd.




Annars så har jag äntligen tagit fram min nya palett från Juvia's Place; The Wahala II Palette. Många superfina färger men jag ville använda nåt som gick att ha lite rödaktiga läppar till. Det är ju fortfarande december. 





Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Jealous från Juvia's Place The Wahala II Palette.
I globlinjen: Dream från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Dream samt EgbaMi från samma palett som ovan.
 Rörliga delen av ögonlocket: Money samt Goals från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Eyeliner samt lösfransar från: Lash Enhancers från Hello Dame London.
Glitter längs globlinjen samt under vingen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Mascara: The Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer från Hello Dame London (kunde inte hitta nåt namn på färgen). Kanske inte riktigt min färg, men det helt ok ändå.




Läppstift: Diva från MAC.



Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline. (gammal som gatan).
Highlight: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 Paletten är helt fantastisk och jag ser fram emot att använda den mera. Glömde fota den och lägga upp här, men kanske gör det i morgon. Vi får se. 

Sista dagen av julledighet i morgon, sedan väntar jobb igen. Suck!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...