01 november 2020

The Saharan Palette - Juvia's Place

Okej, så jag har haft en bättre dag idag än igår, som tur är. Var helt under isen igår. Vi har varit ute några timmar och krattat lite löv, gubben har fixat med ett fundament som vi ska fästa en lyktstolpe i. Vi har lite dåligt med beslysning precis vid garageuppfarten och precis där vi vill ställa fundamentet fanns en stubbe som vi var tvungen att gräva upp först. Men nu är det gjort och fundamentet är på plats återstår att fästa lyktstolpen. En sån där gammaldags med tre lyktor på. Vi har redan monterat dit en likadan på ett annat ställe så det här är nummer två. Nåja, det var skönt att vara ute och få lite frisk luft även om vädret var skit. 

Kom in och käkade lite lunch och sen satte jag mig i sminkhörnan, som vanligt. 

Jag har en för mig ny palett från Juvia's Place. Den är inte ny i deras sortiment men de hade rea och jag tror jag betalade fem dollar för den. Inte mycket alltså. Den är inte ny som sagt, men jag vill ju samla alla deras paletter. Men eftersom den här och några andra inte riktigt är min färgskala, lite för nude:iga så köper jag dem inte förrän de är på rea, vilket de har på sidan lite då och då. Har fler paletter på väg in från märket, deras nyare släpp och mer färgglada.






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från The Saharan från Juvia's Place.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sokoto.
I globlinjen: Jamila.
Yttre och inre vrån: Chad.
Mitt på ögonlocket: Kia samt en dutt Iman.
Highlight i inre vrån: Iman.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: nr 276 från Nouba.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Egen blandning.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Contour: Charisma Contour Palette från Kaleidos Makeup.
Highlight: Zoba från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II Palette.
Blush: Tau från samma palett som ovan.



Så mina vänner, var det slut på ledig helg. Bara att bita ihop i två veckor igen. Jaa, jag har lediga dagar i veckan, men bara en i taget. Helt värdelöst.  

Ses imorrn!

Inga kommentarer:

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...