31 oktober 2020

Tröttlördag

Hemsk dag har det varit idag. Ledig lördag och allt. Har sovit väldigt dåligt och har varit extremt trött. Jobbig arbetsvecka och kom i säng lite sent i går fredag och sen en sömnlös natt på det... ingen bra kombo. Tröttheten gör alltid att jag får ångestattacker och har svårt att komma mig för med att göra något. Till slut somnade jag och sov ett par timmar och det kändes bättre efter det. Har inte gjort ett skit på hela dan. När jag vaknade satte jag mig i min sminkhörna, mitt "happy place". Någon sorts halloweenaktig sminkning var min plan, men jag var fortfarande lite seg efter att ha sovit och lite oinspirerad. 






Bas för skuggorna: Lock It Concealer Cream White Out från Kvd Vegan Beauty.
Längs brynbenet: Not My Journey från Morphe x Jaclyn Hill Palette Vol II.
Yttre vrån: Temptress samt Crazy från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Blood Sugar från Jeffrey Star's Blood Sugar Palette.
Glitter längs globlinjen: Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad RoseBronze.
Highlight i inre vrån: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anasasia Beverly Hills.




Läppstift: Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Vegan Beauty.
Topper: Vice Special Effects Monarchy från Urban Decay.
Den här toppern gör att det svarta får ett väldigt fint lila skimmer på sig, tyvärr syns de inte på läppbilderna, syns mer på bilderna nedanför. 



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Born To Glow Pale från NYX Cosmetics.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.





Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...