29 september 2020

Morphe X Manny MUA Glam Palette

Snabbt inlägg ikväll, glad att jag ens hunnit göra något alls här. Har inte varit hemma mer än ca en och en halv timme och det är dags att lägga sig redan. Har jobbat sent. Blir samma visa i morgon. Åtminstone gick tåget som det skulle... ingen som var ute och vandrade på spåret ikväll ;-)

Den här paletten som jag använt har legat oanvänd i min låda ända sedan i våras. Beställde från Morphe's sida när jag ändå beställde nåt annat vad det nu var för något, kommer inte ihåg. Tror att den var på rea. Jag har alltid gillat Manny MUA och ville ha den bara därför, även om den är lite för neutral för in smak. Tja, så den har blivit liggandes mest för att jag har känt för lite mer färgglada skuggor när det varit vår och sommar. Men nu så, fick den komma fram... höstigt och dant som det är, disigt och dimmigt och allmänt eländigt.. avskyr det!






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från Morphe X Manny MUA Glam Palette.
Under brynet: Dust Cloud.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fire Witch.
I globlinjen: Gamenta.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Cancer.
Under ögat: Gamenta och Howl.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Nova.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
På vattenlinjen: Jumbo Liner 12HR wear 11 Turqoise från Sephora.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Grand Rouge 34. Bordeaux från Yves Rocher.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Nova från Morphe X Manny MUA Glam Palette.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.





Dags att lägga sig som sagt, bli sen jobbarkväll i morgon med. Natti, natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...