28 september 2020

Gammal skåpmat

Blev inte så mycket gjort idag. Tråkigt och oinspirerande väder. Gubben behövde köpa lite virke till en ny arbetsbänk på verkstan, så jag följde med och strosade omkring i den pyttelilla gallerian i Sala medans han handlade virke. Åkte hem och satt mig i min "verkstad", sminkhörnan i källaren. 

Blev inte så nöjd... ville att det blå och lila skulle bli mera intensivt, men ja ja... det satt på i tio minuter sen åkte det av och jag hoppade in i duschen.

Samtliga skuggor är gamla i min samling. Kände för att ta nåt som jag inte använt på länge, plockade ihop lite olika singelskuggor.






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
I globlinjen, yttre vrån samt under ögat: Carbon från MAC.
Yttre och inre vrån: Super Chock Shadow Dare från Colourpop Cosmetics.
Mitt på ögonlocket: e/d Cool från Make Up Store samt glitter från Pixi Beautys Glitter-y Eye Quad BluePearl.
Highlight i inre vrån: Single Eyeshadow nr 15 från Nouba, men blev inte nöjd så har duttat dit Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleiods ovanpå.
På vattenlinjen: Jumbo Liner 12HR Wear 14 Violet från Sephora.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Vegan Beauty och Vamplify Lipgloss She Rebel från MAC ovanpå.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Så väntar jobb igen... fyra dagar kvar sen är det äntligen ledig helg igen. Ser fram emot det, som vanligt. Tisdag och onsdag jobbar jag till åtta båda kvällarna, så det blir nog inte så mycket upplagt här. Brukar inte hinna, för att jag kommer hem så sent. Vi får se hur det går. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...