03 augusti 2020

The Escape Pod Palette - Kaleidos Makeup

Tänkte att det var dags att ta fram min senaste palett från Kaleidos. The Escape Pod Palette. Den är fantastisk fin och jag har inte använt den tilläckligt ännu. Jag ville matcha naglarna, så en av skuggorna i paletten är perfekt för det, Cosmo Cabaret. Bilder på naglarna kommer senare.








Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Makeup Escape Pod Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Soiree.
Längs brynbenet: Exoplanet.
I globlinjen: Flamingo.
Över rörliga delen av ögonlocket: Cosmo Cabaret samt glitter Baby Pink från BH Cosmetics.
Under ögat: Long Lasting Stick 31 från Kiko med Exoplanet ovanpå.
Highlight i inre vrån: Neptune Highlighter från Ofra Cosmetics.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Glitter Storm Lipstick Elektra från Ciaté London.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Neptune från Ofra Cosmetics.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.




Idag har jag klämt en drygt 7 km lång joggingrunda, well jag fick gå lite granna också. Men jag vill verkligen komma igång och det kände skönt att orka så pass långt även om jag var trött och slut efteråt. Jag har ju orkat springa bra mycket längre än så för inte allt för länge sedan så jag vill verkligen komma igång. Det jag oroar mig för är att när semestern är slut så kommer allt av sig, har så svårt att orka göra saker efter jobbet eftersom jag alltid kommer hem så sent. Vet inte vad jag ska göra för att orka hålla ångan uppe då.

Så nu sitter jag här och är möööör i kroppen. Vi får se vad jag orkar i morgon!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...