02 augusti 2020

Juvia's Place

Okej, så jag har nog haft den tröttaste dagen hittills på semestern. Sovit lite dåligt, men vaknade inte förrän klockan tio. Det var länge sedan jag sov så länge. Klev upp och åt frukost och var så trött att jag inte orkade lyfta mig ur stolen. Gubben kände sig lite sliten också. Så jag har bara suttit i min sminkhörna och gjort två sminkningar. Det är det enda jag har lyckats åstadkomma på hela dan. Tog en lååång stund innan jag ens kom på den första sminkningen. Satt där och bara stirrade. Helt orkeslös. Men som sagt, när jag väl fått upp ångan blev det två sminkningar. Gubben har hållit till i verkstaden hela dan. Håller på att tillverka en rosenbåge till trädgården.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX Cosmetics.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Gul skugga (inget namn) Juvia's Place The Zulu Palette.
I globlinjen: Orange skugga (inget namn) från samma palett som ovan. 
Under ögat: rosegold-aktig skugga (inget namn) från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Seven från The Queen Palette Fumi X Juvia's.
Inre halvan av ögonlocket: FDV Approved från The Queen Palette.
Highlight i inre vrån: Envy från Juvia's Place The Wahala Palette.
Glitter i globlinjen: Blue Moon från Make Up Store.
Eyeliner: Long Lasting Eyeliner Fancy Violet från Sephora.
På vattenlinjen: Jumbo Liner 12H Wear 14 Violet från Sephora med Adrian från Juvia's Place The Queen palette ovanpå.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence på övre fransraden. Supercolour Mascara 01 (lila) från Kiko på undre fransraden.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Studded Kiss Lipstick Roxy från Kvd Vegan Beauty med highlight Soft Frost från MAC ovanpå.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: ingen...
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: rosa skugga (inget namn)mm från Juvia's Place The Zulu Palette. 




Så nu blir det tidigt läggning. Natti natti!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...