04 juli 2020

Kaleidos Makeup - The Escape Pod Collection

Dagen efter att min Wahala palette dök upp, efter sex veckors väntan, kom även min beställning från Kaleidos Makeup. Jag kunde inte låta bli att beställa hela deras ny kollektion, The Escape Pod Collection. Jag var vaken fem på morgonen och "hängde på låset" när de släppte kollektionen på deras sida, för att vara säker på att få den. Knäpp i huvudet...??  Denna tog endast två veckor att komma från Kina, till skillnad från Wahala paletten (Juvia's Place) sex veckor från USA. Jag blev väldigt förvånad att det gick så fort. 

Otroligt fin kollektion! Bara förpackningarna gör att man går i spinn! I allafall så består den av en ögonskuggspalett med 15 skuggor, fyra highlighters, två duoblushers, ett läppglans, en eyeprimer och två svampar (kom ej med på bilden). Det var som att öppna en kartong med godis!

Hade fullt sjå med vilken av dessa leveranser jag först skulle börja testa. Men eftersom Wahala paletten dök upp en dag före nedanstående, så började jag med den, så den har ni ju sett lite prov på i mina senaste tre inlägg. 

Men här kommer nu min första med Escape Pod Paletten. Behöver jag säga att den är superfin!










Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Makeup Escape Pod Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Carnival.
I globlinjen: Flamingo.
Yttre vrån: Terrace.
Inre halvan av ögonlocket: Amaretto.
Glitter i globlinjen: Glitter Liner Soft Pink från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Diamon Dasher från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lucip Lip Hypnotize från Kaleidos Makeup.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer.
Bas: Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Space Age Highlighter Diamond Dasher från Kaleidos Makeup.
Blush: Lo-Fi Peach Duo Blusher Igari och Punch från Kaleidos Makeup.
Mist: Setting Spray från Kicks.




Äntligen är det bara söndag kvar av jobbarhelgen, jag räknar ner till semestern...


Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...