28 juni 2020

Juvia's Paletter

Så hann jag faktiskt med en sminkning idag. Vi började röja runt i trädgården precis som vanligt solen sken och det var extremt varmt precis som de senaste dagarna. Till slut märkte man att det började dra ihop sig, molnen kom, började blåsa lite. Vi pratade lite om att ta en promenad i våran skogsrunda som vi har runt knuten. Den är bara ca tre - fyra kilometer lång. Vi skyndade oss att gå iväg, innan regnet kommer. På rundan började det mullra och blixtra rejält och lite regn kom det med, men inget spöregn. Nåja, ingen idé att vara i trädgården mera... jag tog en dusch och sen satt jag mig in min sminkhörna. Det var ett tag sedan jag satt där på en ledig dag, bara för att det är roligt. På sistone har det varit så fint väder när jag varit ledig att jag hållit på i trädgården till in i det sista och jag kan liksom inte förmå mig att sitta där i källaren när solen skiner.  Men nu så... blev inte helt nöjd med detta. Men men....







Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumen samt Lock-It Concealer Cream White Out från KVD Beauty.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Custard från Juvia's Place The Douce Palette.
I globlinjen: Zobo från Juvia's Place The Masquerade Mini Palette.
Inre tredjedelen av ögonlocket: grön skugga från Juvia's Place The Zulu Palette (inget namn på skuggorna).
Mitt på ögonlocket: Kongo från Juvia's Place The Warrior III Palette.
Yttre vrån: Candace från Juvia's Place The Warrior III Palette.
Under ögat: Nubia från Juvia's Place The Magic Mini Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Roseshock från KVD Beauty's Metal Crush Palette.
Glitter längs globlinjen: Heavy Metall Glitter Eyeliner Spandex från Urban Decay.
Eyeliner: Long Lasting Eyeliner 14 Fancy Violet från Sephora.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Long Lasting Liquid Lipstick Hawaii Tropical från Ofra Cosmetics.




Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Roseshock från KVD Beauty Metal Crush Palette.
Blush: från Revolution Makeup's All About Pink Palette.
Mist: Setting Spray från Kicks.




I morgon väntar jobb igen... natti!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...