29 juni 2020

50/50 Makeup

Så var det dags att jobba igen då. Upp och hoppa. Tröttare än tåget var jag med huvudvärk (som jag haft hela helgen) och sovit dåligt, drömt en massa konstigt och svettats som en galning. Suck! Om det finns någonting jag längtar efter här i livet så är det att få sova en ordentlig natt, somna på kvällen och sova tills man vaknar i normal tid på morgonen. Men jag tror aldrig det kommer att hända. 

Nåja, en sminkning som vanligt. Kände mig oinspirerad och fantasilös. Men men...






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Papaya från 50/50 Makeup's The Summer Palette.
Inre halvan av ögonlocket: Soleil från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Umbra från 50/50 Makeup's Zephyr Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Highlight i inre vrån: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Velvet Lip Glide Le Palace från Nars.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Mai Tai från Ofra Cosmetics Island Time Palette.



Annars så har jag verkligen börjat räkna ner till semestern, tre veckor kvar. Men innan dess ska jag ha klarat av två jobbhelger... typiskt. Skönt ska det bli ändå, såklart. Jag hoppas den varma sommaren hittills håller i sig. Älskar värmen, i allfall så länge den är utomhus. Vi har ju lika varmt inomhus på jobbet, mindre skönt kan jag säga... vidrigt. 

Vi ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...