01 maj 2020

Zephyr Palette - FiftyFifty Makeup

Jag beställde nyligen ett par paletter från Fifty/Fifty Makeup. Detta är the Zephyr Palette och jag var så klart tvungen att testa så fort jag fick den. Hämtade den på posten i förrgår. Sååå fin! Ska så klart testa den mera, förmodligen redan i morgon. Hade lite problem med det pressade glittret, men det har jag med pressade i glitter även i en del andra paletter jag har. De vill absolut inte fastna på fingret så att man kan dutta på det, med penseln får man liksom gräva upp det ur paletten vilket gör att det kommer upp i en klump och så får man liksom pressa ut över ögonlocket varpå det regnar ner på kinderna... Jag vet inte, har någon ett bra tips?? Sen upplever jag också att pressade glitter ofta får skuggorna att creasa. Inte bra.










Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från FiftyFifty Makeup's Zephyr Palette.
Cherry Blossom
Celosia
Rose Petal
Dawn
Bolt
Spore
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child palette.
Eyeliner: Waterproof Star eyeshadow and liner 02 Purple Night från Sephora.
Prickar under vingen: White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
På vattenlinjen: Jumbo liner 12HR wear14 Violet från Sephora.
Mascara: Super Colour Mascara 01 (lila) från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kat von D.
Topper: Vice Special Effects Top Coat Monarchy från Urban Decay.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: från Revolution Makeup's Sugar & Spice Palette.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




En stillsam första maj har det varit för oss. Av och till så har regnet skvalat ner och det har verkligen varit en inomhusdag. Vi har mest skrotat omkring. Jag har fortfarande lite ont i halsen och är svidig i näsan, men det verkar ju inte bli sämre ändå.

I helgen har gubben blivit beordrad övertid, så för ovanlighetens skull är det han som jobbar och jag som är ledig. Tråkigt! Sen har ju jag jobbarhelg nästa helg, så två helger i rad när vi inte är lediga tillsammans. Så himla tråkigt.

Men, då kan jag sitta i min sminkhörna utan att ha dåligt samvete he he!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...