30 april 2020

The Berries - Juvias Place

Så var det dags för den fjärde och sista paletten av Juvias Place Mini Bundle. The Berries. Jag har svårt att bestämma mig för om jag gillar den här eller den lila, The Violets, bäst. Jag är ju en stor lilalover men undrar om inte den här sista vinner lite ändå. Eller båda kanske... jag vet inte.







Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Juvias Place The Berries Palette.
Glitter på inre halvan av ögonlocket: Pixi by Petra Glitter-y Eyequad RoseBronze.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Matte Metallic Lip Cream 10 Pretty Problemattic från Milani.



Primer: Pore-Express från Filorga.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Mega Bronze Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Blush: från Revolution Makeup's Sugar & Spice Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Så har det varit Valborgsmässoafton. Vi firar aldrig det i någon större utsträckning. Lite god mat kanske och ev. träffa brorsan och hans familj. I år har vi suttit hemma. Jag brukar inte vara intresserad av att titta på någon brasa, men i år gick vi ut på tomten och gjorde en liten minibrasa i en sån där vedkorg och så satt vi där runt om kring, gubben, jag och ungarna och tittade på elden en stund. Grannen drog i väg ett fyrverkeri som varade i typ en minut, så då fick vi se det också. Annars så har vi grillat lite, årets första på riktigt. Gott var det och jag fick värsta paltkoman. 

Ses i morgon!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...