02 maj 2020

Nummer två med 50/50 Makeup Zephyr Palette

Jag var så klart tvungen att testa min nya Zephyr palette från 50/50 makeup idag igen. Bytte färgskala. Finns många fina färger kvar att testa. Nåja, vi var ute någon timme mitt på dan, efter att gubben kommit hem från jobbet. Han fick ju jobba idag, och i morgon med. Han kom hem tidigare än beräknat så vi hann åka iväg och köpa lite gödsel och diverse till trädgården och plantera en magnoliaplanta vi köpt. Vårt magnoliaträd dog när vi försökte flytta på den förförra sommaren, så nu var det dags för ett nytt. Ingen av oss är helt piggelin så det blev bara en stund sen gick vi in och tog det lugnt. Dvs jag gjorde en sminking.







Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från 50/50 Makeup's Zephyr Palette.
Lavender
Gale
Skyfall
Marin
Spore
Aurora
Borealis
Umbra
Glitter längs globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit på övre fransraden. Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.




Everlasting Liquid Lipstick Echo från Kat von D med highlight Comet Catcher från Kaleidos ovanpå.



Primer: Pore Express Primer från Filorga.
Bas: Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Glow Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos.
Blush: från Revolution Makeup's All About Pink Palette.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...