21 maj 2020

The Zephyr & The Spring Palettes - 50/50 Makeup

Så blev jag ju hemma idag, skulle ha jobbat. Fantastisk fin dag med mycket värme, äntligen. Vi har varit ute i trädgården och småfixat lite, inge större ansträngningar. Jag och mellandottern gick en liten runda i skogen som vi har här i närheten. Den är inte mer än tre, fyra kilometer. Men det var skönt att röra sig lite. Tja sen var jag lite slut, som vanligt. Orkar inte mycket nu för tiden, och inte gubben heller. Satte mig och gjorde en sminkning innan vi duschade och åt lite middag. Grillat. Så härligt att säsongen äntligen är här. 

Tog fram mina paletter från 50/50 Makeup. De är så våriga och fina så jag tycket att det passade idag.







Bas för skuggora: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Övriga skuggor från 50/50 Makeup Zephyr Palette och Spring Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Rose Petal (Zephyr).
I globlinjen: Tulip (Spring).
Yttre vrån: Skyfall (Zephyr).
Inre halvan av ögonlocket: Caterpillar (Spring).
Under ögat: pressat glitter Borealis (Zephyr).
Highlight i inre vrån: Mermaid Sirene från NYX Cosmetics.
Eyeliner: inre halvan av ögonlocket Fluidline Sassy Moss, yttre halvan Fluidline Dark Envy båda från MAC.
Prickar i globlinjen: White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Waterproof Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Senorita från Make Up Store.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Emerald från Kat von D's Alchemist Palette.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Sminka lugnt!


Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...