24 november 2019

The Festival Palette - Juvia's Place

Så har jag suttit och sminkat lite i eftermiddag igen. Ny palett från Juvia's. Kvalitén på de här paletterna är oslagbar och har en "colostory" som tilltalar mig hundra procent. Såå fina. 

Jag försöker lära mig att göra ett cut crease... inte lätt när creaset är liksom täckt av löst hängande skin. Försöker flytta upp cut:et högre upp... blev hyggligt nöjd men en sån där knivskarp linje som yngre människor kan göra tror jag aldrig kommer att gå. Man är för skrynklig helt enkelt.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet:Grädde från Färg.
Dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place The Festival Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mmanwu.
I globlinjen: Ofala och Iri Ji.
Inre delen av ögonlocket: Uli.
Mitt på ögonlocket: Odogwu.
Yttre vrån: Izafa (och en dutt Carbon från MAC).
Glitter i globlinjen: Champagne från Ztirl Cosmetics. (Vegan, Cruelty Free och biologiskt nedbrytbart. Få 20% om ni använger kod marinaforztirl på www.ztirl.se).
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Bevery Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color Nr 8 från Nouba.



Primer: High-Adherence Silicon Primer från The Ordinary.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Gammaray från Kat von D's Metal Crush Palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Annars så fick vi oväntat besök av äldsta dottern med pojkvän i kväll och har haft väldigt trevligt vid middagsbordet. Mysigt när de kommer att hälsar på. Nu väntar jobbarvecka igen.

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...