13 oktober 2019

Ofra Cosmetics Francesca Tolot Palette

Någon gång i våras tror jag det var, beställde jag en palett från Ofra Cosmetics på nätet. Det var en sån spontangrej när jag ändå höll på att beställa nåt annat vad det nu var för något. Den var på rea och jag hade aldrig hört talas om den, men den såg fin ut så jag slog till. Sedan jag fick den tror jag att jag använt typ en eller högst två gånger. Den har inte känts så spännande och jag har haft annat nytt som känts roligare. 

Idag söndag satt jag i min källare i sminkhörnan och kände för att hitta på något igen. Så nu jädrans fick det väl ändå vara dags att testa den lite mer ordentligt. Jag har använt alla färger i paletten, vilket är nio stycken, utom två, den svarta och en som är lite grårosalila. Blev riktigt nöjd faktiskt.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från Ofra Cosmetics Franceska Tolot Palette:
Längs brynbenet: Vitruvian och Venus.
I Globlinjen: Mood.
Mitt på ögonlocket: 10K.
Yttre vrån: Tempest.
Under ögat: Turchese och Chartreuse.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: gröna delen i Sleek Makeup Highlighter Palette Distorted Dreams.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Jumbo liner 12HR wear 11 Turquoise från Sephora.
Mascara: Övre fransraden Zoom Lash Mascara Plum Reserve från MAC, undre fransraden Miss Manga Mega Volume Turqouise från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Amore Matte Metallic Lip Creme 09 Pure Mattness.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H-Matte 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: från Revolution Makeup Sugar and Spice Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Så var lediga helgen över... varför går det alltid så fort? Vi har inte gjort särskilt mycket, mest tagit det lugnt och jag har hunnit göra en sminkning både igår och idag. Så skönt. Men, två veckor till nästa lediga helg. Bara te å bite ihop.

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...