12 oktober 2019

Halloweenlook

Så jag satt härhemma på lördagseftermiddagen och fick för mig att jag skulle göra en sminkning. När jag satt där och funderade över vad jag skulle hitta på för något så tänkte jag att något Halloween-igt vore väl på sin plats. Om man kollar på Insta så kryllar det av Halloweensminkningar av alla de slag och sorter. Jag är inte typen som gör såna där blodiga, med fejkblod, silikon och allt det där... vet inte hur man gör och är inte duktig på sånt. Brukar mest leka med, för mig, typiska halloweenfärger. Orange och svart. 




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mandarin från Färg.
Strax under: orange skugga från Smashit Eyeshadow Palette Mix 7.
I globlinjen samt yttre vrån: Kaffe från Färg.
Över rörliga delen av ögonlocke: Hologram från Kaleidos VR Neon palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Mascara: Mega Plush Volum' Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Brow Definer Pencil Granite från Anastasia Beverly Hills. 







Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kat von D samt duttat ovanpå ögonskugga Hologram från Kaleidos VR Neon Palette.




Bas: Infallible 24H-Matte Foundation 10 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: 1 Translucent Shade Nordic Nude från Lumene.
Contour: från Smashbox The Cali Contour Palette.
Blush: Mandarin från Färg.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Så jag har överdrivit ögonbrynen och gjort dem svartare och hårdare än jag brukar. Blekare foundation än vanligt och bara gjort contouring men ingen bronzer. Försökte se blekare och lite "spökigare" ut.


Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...