17 oktober 2019

Laila 2 - Blush Tribe

Igår kunde jag äntligen hämta mitt pakett från Blushtribe. För två veckor sedan beställde jag två nya paletter därifrån när de hade lite rea. Känns alltid som man väntar i evigheter men när jag kollade efter så hade det ju faktiskt bara tagit två veckor från England. Det är väl ändå rimligt tänker jag.

Har haft en ledig dag idag, så jag satte mig och testade den ena paletten, Laila2.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Iman från Blush Tribe Laila 2 Palette.
I globlinjen: Naila och Maryan från Laila 2 paletten.
Inre halvan av ögonlocket: Maliha från Laila 2 paletten.
Mitt på locket: Ayana från Laila 2 paletten.
Yttre vrån: Enchanted från Morphe Brushes The Jaclyn Hill Palette.
Inre vrån: Asiyah från Laila 2 paletten och ovanpå det Liquid Fairy Lights Pixie Green från Pixi by Petra ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Damn Girl! från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Mauve Berry från Make Up Store.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24H-Matte Foundation 10 Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.




Fantastisk palett denna. Som alltid med Blush Tribes paletter. Denna innehåller bara gröna färger. Det enda jag skulle velat att det hade funnits en mycket mörkare för att kunna definiera mera i yttre vrån. Men jag har i och för sig inget emot att ta till en annan palett i en sminkning, måste inte vara en och samma.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så fint med grönt! Jag har inte sminkat mig nåt speciellt, har ju varit ledig. Får se vad jag hinner i morgon. Dom här två lediga dagarna har gått alldeles för fort! Nu längtar jag till tisdag.

marinamake sa...

Tack! Ja den där paletten är superfin! Jag var ledig igår och skulle ha jobbat idag, men vaknade med jordens migärnhuvdvärk. Steg upp och började göra mig i ordning, men fick ge upp och sjukanmäla mig. Har legat hela dagen och nu känns det bättre så det blir till att jobba i helgen. Fick i allafall en ledig fredagkväll med gubben. Skulle egentligen jobbat till åtta oc inte varit hemma förrän nio. Inget ont som inte har nåt gott med sig ;-)

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...