18 oktober 2019

The Jaclyn Hill Palette igen...

Så igen ville jag testa min nya palette från Morphe Brushes the Jaclyn Hill Palette. Tja den är ju inte ny, men ny för mig. Samliga skuggor utom en är från paletten.

Håller dessutom på att upptäcka en ny färg som jag gillar. Well, inte en ny färg, men en färg som jag aldrig brytt mig i, dragits till, eller tyckt varit särskilt fin. Men nu så, inser jag mer och mer hur fint jag tycker det är med lite mer peachy pink färger. Det började i somras med att jag köpte en highlighter från Revolution Makeup som är aningens peachy, superfin och sen har det liksom bara eskalerat. Skuggan under mitt öga är en peachy, rose gold aktigt skugga. Suuperfin! Highlightern också peachy, en gammal jag haft länge, men i princip aldrig använt... det kommer jag göra nu.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Silk Creme från Morphe's The Jaclyn Hill Palette.
I globlinjen: Jada från samma palett ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Twerk från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Enchanted från samma palett som ovan.
Under ögat: Faint från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Persikofärgade delen av IsaDoras Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Damn Girl! från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Loreal Caresse Lipstick 505 Creamy & Lacy.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Persikofärade delen av Isadoras Face Sculptor Strobing20 Cool Glow.
Blush: Blushon Bubble nr 47 från Nouba.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...