27 oktober 2019

Jeffree Star Jawbreaker Palette

Så, jag har köpt Jeffree Stars Jawbreaker Palette. Dyr som attan. Jag har dreglat över denna och några andra hur länge som helst. Särksilt den andra, Blood Sugar, som har funnits längre än Jawbreaker. Men, hans paletter är som sagt dyra, och jag har dragit mig för det hur länge som helst. Men till slut så kunde jag inte riktigt motstå. 

Har väntat hela helgen på att få testa en av dem. Igår blev inte riktigt tid, vi hade lite besök och jag hade dessutom en rejäl huvudvärk, så jag gick liksom i slow motion. Men idag fick jag äntligen tillfälle att sätta mig ner. Jag var som ett barn på julafton när jag öppnade förpackningen, alltså, sååå himla coola färger. Går att göra mycket roligt med den här paletten.

Jag fick nästan slint och kunde inte bestämma mig för vilka färger jag skulle använda. Det är så många och de är liksom lite random. Men till slut kände jag för att göra en lite mörkare look, men lite dragning åt det halloweeniga hållet.

Kan inte påstå att jag blev särskilt nöjd, det blev inte helt bra. Taskig blendning och fick inte ihop det riktigt tycker jag. Men men... det är inte kvalitén på färgerna, utan bara jag som hade en dålig dag.



Jeffree Star Cosmetics Jawbreaker Palette.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Samtliga skuggor från Jeffree Star Cosmetics Jawbreaker Palette:
Under brynet: Good Morning.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sour.
I globlinjen: Delicious.
Inre halvan av ögonlocket: Lemon Drop.
Mitt på ögonlocket: Orange Juice.
Yttre vrån: Bite Me.
Highlight i inre vrån: Jawbreaker.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.









Millebaci Long Lasting Lipcolor Nr 5 från Nouba.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer och highlight: från Revolution Makeup Golden Sugar Palette.
Blush: Posh från Make Up Store (utgången produkt).
Mist: Face Mist från Make Up Store.



De va de hele. Ledig helg över, lika trist som alltid. Egentligen skulle jag varit ledig i morgon enligt schemat, jag tyckte det var konstigt eftersom jag aldrig är ledig på en måndag (jo, det är jag, men inte efter en ledig helg), så jag pratade med min chef om det. Det visade sig att det var så, men att jag också ligger back med fem timmar över året som jag måste jobba in. Så för att slippa få förlängda dagar ett antal gånger innan året är slut så lade hon in dem i morgon så är det gjort sen. Jag slutar fyra i morgon då, vilket känns som värsta lyxen, eftersom jag alltid jobbar till 19 på jobbmåndagar. Så det ska bli skönt att få åka hem så tidigt i morgon.

Ha det gott! 

Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...