19 september 2019

Full Spectrum Palette - Urban Decay

Efter min lilla nattrumling igårkväll (som var väldigt stillsam, hade ju bilen dessutom), så har jag varit lite trött och seg idag. Det har gått bra på jobbet, men när jag satt mig på tåget hem och slappnade av så kunde jag inte hålla mig vaken. Och nu sitter jag här och kämpar och det är extremt grusigt under ögonlocken. Nästan lite huvudvärk på gång. Så det är dags att koja.

I morse så tog jag fram min Full Spectrum Palette från Urban Decay. En palette som jag kämpade som en galning för att komma över, den var slut ööverallt, limited edition. Det slutade att jag fick tag i den när vi var iväg med jobbet till London, jobbade på Specsavers då och vi hade vunnit pengar till butiken som vi lade på en tripp till London. Detta är ju två,tre år sedan. Jag har knappt använd den sedan dess. Ett par gånger kanske. Det är ju märkligt hur man kan så gärna vilja ha någonting och sen får jag tag i det och då blir det ståendes. Händer ofta med mitt smink kan jag säga. 

Liite besviken på kvalitén på skuggorna, det är ju ändå Urban Decay... men jag har hört fler säga att det är inte deras bästa palett. Oh well, den är färgglad som attan och det är ju det jag gillar och så dålig är den ju inte. Dock inte så färgglatt idag... en sotning blev det, med lite inslag av lila.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Delirious från Urban Decay's Full Spectrum Palette.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Platonic från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Glitter i inre vrån: Purple Rain från Ztirl Cosmetics.
Kajal: Perfect Contour Kajal 42 Lavender från IsaDora.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 110 från Kiko.
Mascara: Hypnose från Lancom på öve fransraden, Zoom Lash Mascara Plum Reserve på under fransraden (lila) från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.





Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Venom från Urban Decay.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Clinique Even Better Foundatio 24 Linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från IsaDora.
Highlighter: Mineralize Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: från Pro Blush & Highlight Palette från Freedom Makup.




Nu ska den här väldigt trötta tanten gå och lägga sig, ledig dag i morgon, sooovmorgon!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...