21 september 2019

Blush Tribe

Nu sitter jag här alldeles för sent igen, har jobbarhelg och det bli sent på kvällarna. Ligger efter, för att jag är så trött att jag inte orkar varje kväll. Så, här är gårdagens smink. Om jag hade vetat vad som väntade mig på jobbet, hade jag nog stannat hemma. Helt HYSTERISK dag. Jag började klockan elva, tittade på klockan först vid halvfem, då hade jag inte ätit lunch, knappt varit på toa, eller ens druckit något... helt galet. Vid halvsex hade det lugnat ner sig och jag och min chef stod där som två ballonger som luften gått ur. Helt slut. Kom hem vid halvtio, höll mig vaken i en och en halv timme sen stupade jag.

Nåja, smink som vanligt på morgonen innan, använt två paletter från Blush Tribe.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Gaile från the Pastel Tribe Palette från Blush Tribe.
I globlinjen: Japan från the Laila Palette från Blush Tribe.
Inre halvan av ögonlocket: Mimo från the Pastel Tribe palette.
Yttre vrån: Single eye shadow Sailor från Kicks.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.
Glitter under ögats inre vrå samt på eyelinervingen: Love Parade från Ztirl Cosmetics.







Retro Matte Liquid Lip Colour Moon Landing från MAC.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Blush: från Glamorous Blush Palette från BH Cosmetics.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Natti natti!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så läckert! Det gröna var himla fint till.
Min helg har också varit väldigt jobbig. Fick knappt rast i lördags, samt fick jobba över för vi fick ringa ambulans o skicka in en tant. Söndagen var hektiskt också med en massa larm. Har stupat i säng.
Haft knalliga läppar iaf i sminkväg. Röda. Och glittrig ögonskugga! Den som knappt syns annars. Så kände mig lite fin ändå.

marinamake sa...

Tack snälla! Men jösses, du har haft det hektiskt. Såna där kriser behöver jag ju inte deal:a med. Hoppas det gick bra med tanten! Usch sån där kan ju kännas dränerande faktiskt. Hoppas du kan släppa sånt när du kommer hem. Men då var du ju snygg mitt i allt larmande ändå, glitter och röda läppar är aldrig fel!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...