25 juni 2019

Ofra Cosmetics Francesca Tolot Infinite palette

Så har jag klarat av de två värsta dagarna jag har på mitt tvåveckors rullande schema. Långa sega dagar där jag slutar sent och börjar tidigt. I morgon får jag sluta fem, rena lyxen och ska bli så skönt för sen väntar ju ledig torsdag dessutom. Vi har haft en heeelt hysterisk dag, med så otroligt mycket folk. Högarna ligger överallt, och det såg ut som kaos i vår arbetsyta/verkstad där vi står och monterar och beställer. Med dessutom nästan 30 gradig värme i butiken och väldigt syrefattigt så är man helt slut när man går därifrån. Så trött att jag nästan blir åksjuk på bussen hem. Nåja, nu ska jag sluta gnälla.

Dagens smink kommer från en palett som jag köpte på måfå från Lyko när de hade lite kampanj häromveckan.  Ofra Cosmetics collab med Francesca Tolot som jag i ärlighetens namn inte har en aning om vem det är. Men paletten såg fin ut på bild så jag chansade och beställde den.

Första intrycket efter att ha testat den första gången i morse är att jag nog önskat liiiite mer ompf i skuggorna. Men helt ok ändå.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från: Ofra Francesca Tolot Infinite Palette.
Längs brynbenet: Vitruvian.
I globlinjen: Venus.
Över rörliga delen av ögonlocket: Aurora.
Yttre vrån: Mood.
Under ögat: Chartreuse.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Nikkie Tutorials Highlighter Cloud 9.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Mascara.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Okej, så det här läppstiftet är så gammalt att jag tänker inte ens tala om hur gammalt... kan inte se på hylsan var det kommer i från, den är lite sliten men färgen heter African Violet. Ganska tjusig färg tycker jag, men är lite för sheer för mig. Har mer färg på bilderna än vad som syns i verkligheten. Borde nog slänga det... finns ändå inte så mycket kvar i hylsan och som sagt, det är måååånga år gammalt.


Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Ofra Nikkie Tutorials Highlighter Cloud 9.
Blush: från Revolution Make Up Sugar and Spice palette.




Nu så, ska jag stupa isäng. Natti!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Tjusigt smink! Jag borde leka lite mer med mitt, speciellt nu när jag är ledig. När jag jobbar orkar jag inte riktigt på morgonen.
Låter väldigt jobbigt att ha det så varmt i butiken/era utrymmen! Kan ni inte be om en fläkt? Med kommentar att ”kunderna stannar längre i butiken och köper mer om det är svalt!”
Ang gammalt läppstift, du är inte ensam. Jag spar allt mitt så länge jag kan, har flera läppstift jag nog borde slänga, men så länge det inte luktar härsket så, har jag dom kvar!

marinamake sa...

Tack! Ja, du får passa på att leka lite nu när du är ledig. Jag slits mellan att vilja vara i trädgården eller sitta inne och sminka mig när jag är ledig. Men, jag får väl vara en duktig flicka och gå ut i trädgården nu när det äntligen är sommar. Lättare att ursäkta sig varför man sitter där när det är vinter.
Jodå vi har fläktar. men det hjälper inte mycket när det är så varmt. Problemet är att såna där grejor är centrumets ansvar inte mitt jobb (synsam) och dom bryr sig inte riktigt. I vintras hade vi i perioder 15 grader inne och nu är det 30. Är det inte det ena så är det, det andra. Har faktiskt hänt att kunder går, för de står inte ut att vänta i värmen.

Samma här, slänger ingenting, förrän det är så dåligt att det är helt ovanvändbart. Det är ju ändå bara jag som ska ha det. Just det där läppstiftet som jag hade luktade lite skumt, och det var inte mycket kvar så jag slängde det faktiskt. Jag har ju typ tusen andra ;-)
Men annars så har jag saker faktiskt från åttiotalet... törs man ju knappt säga högt!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...