27 juni 2019

Huda Beauty Emerald Obsessions palette

Gårdagens smink. Blev inte så nöjd med detta... men what the heck... man har ju inte tid att göra om, så det fick duga. Har mestadels använt Huda Beauty Emerald Obsessions paletten igen.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Inre halvan av ögonlocket: Freak från Urban Decay's Electric Palette.
Samtliga övriga skuggor: från Huda Beauty's Emerald Obsessions palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Amethyst palette.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Urban Decay Lo-Fi Lip Mousse Noise.

Helt fantastisk läppmoja som jag köpte när jag var i Stockholm och shoppade tillsammans med Emelie från makeupbyblowfish för en månad sedan. Det är en liten dosa, ser nästan ut som ett cremerouge (vilken du säkert kan använda den som också), sitter som berget och känns inte alls torr på munnen trots att den är matt.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation  120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Illuminating Drops Silver Sands från Mary Kay.
Blush: Heart of Light Powder Blush 3 Parisienne från Yves Saint Laurent.




I skrivades stund har jag haft en ledig dag... var ute och tog en joggingrunda på förmiddan (läs; hasarunda...). Flåset är inte där det borde vara. Nåja, sen har jag krupit runt på alla fyra i trädgården och försökt rensa lite. Många tycker att rensa är det tråkigaste trädgårdsarbetet, men jag tycker om det. Så skönt att slita och dra och rensa, blir liksom städat och snyggt efteråt. Som att städa inne.

Jag var en sväng på ICA och hämtade ett paket också... liten leverans från Amerikat. Har väntat ihjäääl mig och nu kom det äntligen. Sååå fina paletter från Juvia's Place. Gissa vad jag kommer att använda i morgonbitti?!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Åh grönt, så fint! Och läppgojset var också jättefint! Det får jag spana in nästa gång jag kommer till Kicks. Kanske i morgon? Jag o dottern ska ta en liten tur till Trelleborg och Dollarstore, kan ju hända vi kollar lite annat med...
Idag har jag minsann målat naglarna! Var nog ett år sen sist, lila och orange blev det. Lyckades hitta både under och överlack som inte var tjockt och segt. Har ca 1.5 vecka kvar av semestern så jag kan leka iaf lite till med lack.
Usch, ångest redan för att börja jobba igen...

marinamake sa...

Tack! Läppgojset är helt fantastiskt. Men lite dyrt... skulle vilja ha fler av färgerna men den kostar runt 250 om jag inte minns fel, lite svettigt. Om du ska till Dollarstore så måste du spana in technics paletter som är en dupe för Huda Beautys Obsessions paletter, kostar en 50-lapp istället för Hudas 360 och är otroligt bra i kvalitén för den pengen. Små paletter med nio färger, finns i blått, grönt, lila, rött, rost och några till. Helt klart prisvärt.
Härligt att du målat naglarna, passa på nu! Jag förstår din ångest... min brukar börja redan efter en veckas semester. Man är väl dum, men jag älskar att vara ledig. Jag har ju lyckan att inte börjat min semester än. Jobbar i tre veckor till.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...