29 maj 2019

Gulgrön onsdag

Lite av Linda Hallbergs Spektral palett igen, åtminstone två av skuggorna. Denna look är nästan lika som den jag gjorde i lördags. Oh well... jag försöker ju alltid matcha kläderna och idag hade jag samma top som i lördags. Då låser jag mig vid färgerna i toppen (gult.grönt. vitt och svart) och får problem att kombinera ögonskuggsfärgerna, vill ju inte upprepa mig liksom. Små problem man kan ha... ilandsproblem.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Phantom från Linda Hallberg Cosmetics Spektral palette.
Mitt på locket: Faint från Spektral paletten.
Inre vrån: Ultra Pearl Mania Yellow Pearl från NYX.
Yttre vrån: Domed Eyeshadow 610 Dark Green från Viva la Diva.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Samma som inlägget innan...

Lo-Fi Lip Mousse Noise från Urban Decay.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Under ögonen: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Murumuru Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula
Highlight: Baked Blusher Glam Chic från Kicks.
Face mist: H2 Face Mist från Linda Hallberg Cosmetics.




Jag hade turen att vara schemalagd med en ledig dag i morgon. Så är ledig som alla andra som automatisk är lediga när det är röd dag i almanackan. Gubben ledig med då så klart. Alltså är vi lediga tillsammans för en gångs skull. Nu när han fått jobb så är jag ju alltid ensam hemma när mina lediga dagar mitt i veckan inträffar. Men i morgon så... lediga tillsammans. Skönt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...