29 maj 2019

Full Spectrum Palette - Urban Decay

Fantasilös och lite tråkig sminkning om ni frågar mig. Har varit lite oinspererad den här veckan. Såå himla trött. Tidiga morgnar, sena kvällar och så otroligt less på mina arbetstider. Men ja ja... man kan inte vara på topp alla dagar.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extended Eye Base från MAC.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Paranoia från Urban Decay's Full Spectrum Palette.
Yttre vrån: Delirious från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Lo-Fi Lip Mousse Noise från Urban Decay.

Köpte detta i lördags när jag var i Stockholm tillsammans med Emelie från makeupbyblowfish, är en liten ask som ser ut som ett rouge i princip, konsistensen när man tar med fingret i asken är som ett suddgummi typ. Otroligt "light-weight" känns inte på munnen och är matt. Aningens torr men inte alls som många andra matta läpprodukter som ofta är torra och obehagliga. Kan även användas som rouge.



Primer: Smashbox Photo Finish Primerizer.
Bas: Infallible 24H-Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Baked Blusher Glam Chic från Kicks. Detta är som namnet säger ett rouge, men det är så otroligt ljust och så fantastiskt skimrande att jag fattar inte hur det skulle kunna användas som ett rouge. Men, det är otroligt snyggt som en highlight. Jag blev alldeles kär i detta och har använt det varje dag sedan jag köpte det i lördags. Så galet snyggt som highlight.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




I efterhand tyckte jag inte alls att den här läppfärgen var snygg till ögonen. Men det var ju försent att göra något åt det när jag insåg det. Bråttom till jobbet som vanligt så det fick duga. 

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...