25 februari 2019

Creative Me 1 - Coastal Scent

Det blev visst lite smink idag ändå. Ledig dag, men har sovit dåligt och har fortfarande ont i halsen. Kände mig trött och håglös och hade i princip lust till att göra någonting idag. Jag tofflade väl runt här hemma och småfixade lite och som alltid när jag inte vet vad jag ska hitta på så hamnar jag i min lilla sminkhörna. Mest satte jag mig där för att bara peta lite på grejorna, kanske komma på en bättre ordning eller bara sitta och testa produkter. Sent på eftermiddagen började jag ändå till slut göra en sminkning.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Cocout Shake från Loreal.
Över rörliga delen av ögonlocket: Light Year Sparkler från Make Up Geek.
Samtliga övriga skuggor från Coastal Scents Creative Me 1 paletten:
Light Tangerine
Magenta
Deep Grape
Indigo
Shamrock Green
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: 02 Purple Night från Sephora samt glitter liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Kajal: Mood Crayon Calm Mood från Linda Hallberg Cosmetics.






Läppstift: NYX Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst.



Bas: Infallible 24H-Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: 937 Flamingo från Sleek Makeup.



Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...