25 februari 2019

Enchanted Secrets - Linda Hallberg Cosmetics

Så har min jobbarhelg kommit och gått. Har kämpat mig igenom efter att ha varit risig i två veckor. Lite svettigt och slakt har det varit, men idag kändes det ändå lite mer på riktigt att det går åt rätt håll. I morgon är jag ledig, så då har jag ju verkligen en chans att få en till återhämtningsdag. Jädrans, vilken tid det har tagit. Måste vara åldern... ;-)

Inget innovativt smink i morse, en blå sotning. Ni har sett det åtskilliga gånger här förut. Faktiskt en favorit när det kommer till olika looker för mig. Man kan göra mycket, med många färger och flippa ut ordentligt. Men en sotning är i slutänden så jäkla snyggt, om ni frågar mig.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt över rörliga delen av ögonlocket penna Atria Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Orphic från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets Palette.
Highlight i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek samt glitter i inre vrån från Volume Million Lashes Top Coat Glitter från Loreal.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Aqua Smokey Lash Mascara från Make Up For Ever.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Waterproof Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Janet Luxury Lipstick. Inget namn på färgen, budgetlack jag köpt på nätet någonstans,vet inte var. Typ en tjuga.


Primer: Infnity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Naked Illuminated Luminous från Urban Decay.
Blush: Rush från Taylor Made Minerals.




Vi får se vad jag hittar på i morgon. Troligen inget smink. Vi håller på att rustar det lilla växthuset som fanns här på tomten när vi flyttade in i somras. Och vi har sått frön som håller på att gro. Har ordnat en liten "barnkammare" på toaletten i källaren med extra belysning och värme så att det ska gro ordentligt. Det växer redan så att det knakar. Så kanske blir lite fix och don med det.

Men först ska jag ha sovmorgon!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...