02 januari 2019

Årets första sminkdag blev lila - med Inglot

Så fick jag äntligen göra en annan sminkning än en julsminkning. Nåja, det är ju ingen som tvingat mig att att bara använda juliga färger den senaste månaden, det är bara en grej jag har för mig varje år. Men dess då roligare att ta vilken färg du vill när december var över.

Så imorse blev det lila. Min favvofärg.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt mitt på locket Pro Longwear Waterproof Colour Stick Sweet Viola från MAC.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Pure Pigment Eye Shadow112 från Inglot.
Yttre vrån: m/s Sirocco från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Opal från Kat von D's Alchemist palette.
Mascara: Masterpiece Rich Black från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: Balmain Paris Liberation från Loreal.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Double Wear Stay In Place Make Up 2N1 Ecru från Estee Lauder.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Opal från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...