25 december 2018

Julsminkning nr 18 - Rött och Grönt

Så kom då äntligen julafton. Eller äntligen, jag vet jag... jag kände mig mest slut och trött. Men vi hade en mysig dag ändå. För första gången på många år firade jag jul hemma hos mig/oss och inte någon annanstans. Min bror och hans familj kom över och vi ha ätit gott och bara slappat. Skönt!

Gjorde en sista julsminkning, så nu kommer det nog någon annan färg efter detta. Möjligtvis fortsätter jag med mina röda munnar tills jag inte har några fler röda läppstift att ta till. Har några kvar som jag inte använt.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay samt Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över hela ögonlocket: röda delen av Noubas Double Bubble nr 59 samt glitter Rouge från Make Up Store.
Under ögat: Metalic Crush Eyeshadow Iggy från Kat von D.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Masterpiece Rich Black Mascara från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: China Red från Make Up Store.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Emerald från Kat von D's Alchemist Palette.




Som sagt, första julen i nya huset. Vi har pyntat och putsat och fejat i kubik. Både ute och inne. Jag tror inte jag någonsin haft det så juligt. Jag har till och med satt upp en liten julig gardinkappa i vårt nyrustade badrum. Har ni någonsin sett någon med julgardin på toa?? ;-)

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...