25 december 2018

Julsminkning nr 17- Rött och grönt

23 december, sista dagen på jobbet innan julafton. Jag jobbade till nio på kvällen, hemma vid tio. Inte kul. Sååå trött när jag kom hem. Anyhow så var det väl dags att vara så julfin man kan vara när det var dan före dopparedagen och allt. Så jag drog på mig min julklänning, glitterstjärnor i öronen osv osv. Och så klart, en röd och grön julsminkning. 




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Samtliga skuggor från Kat von D's Metal Crush palett.
Under brynet: Bone
Längs brynbenet ovan globlinjen: Oak
Inre halvan av ögonlocket: Ignite
Yttre vrån: Moss
Glitter i inre halvan av ögonlocket: Diva Star från Mist.
Highlight i inre vrån: Fine Glitter Dust nr 8 från Barry M.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Under ögat: Anger Mood Crayon med Swoon från Kat von D's Better To Gether palette
Mascara: Masterpiece Rich Black Mascara från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Rouge Edition Velvet 08 Grand Cru från Bourjois.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Highlight: Smashbox Artificial Light.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...