18 oktober 2018

Rosa

En för mig lite snäll sminkning... rosa. Jag har alltid svårt för rosa. Tycker inte riktigt att jag passar i det och känner mig inte helt bekväm i det. Ljusare rosa pratar jag om. Knallig rosa, typ cerise eller lite mer åt ljunghållet känns alltid bättre.





Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynbenet samt längs brynbenet ovan globlinjen: skuggor från Kat von D's Shade & Light palette.
Inre halvan av ögonlocket: rosa skugga från BH Cosmetics Club Tropicana palette.
Highlight i inre vrån: Opal från Kat von D's Alchemist palette.9
Eyeliner: Liquid Eyeliner Jet Black från Kicks samt i underkant av vingen NYX Vivid Brights Vivid Fire.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Amore Matte Metallic Lip Creme 09 Pure Mattness från Milani.



Primer: Nude Magique  Blur Primer från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Opal från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...