02 oktober 2018

Rock The Croc - Essie

Jaha hörrni, det här är nog ett av de äldsta lack jag äger. Tror att jag haft det åtminstone sedan tidigt nittiotal. På den tiden Essie inte fanns i butik på samma sätt som nu. När jag köpte det hade jag aldrig hört talas om märket. Jag var till och med tveksam till färgen kommer jag ihåg, men när jag väl började använda det så blev det snabbt en favorit.



Nu har det legat oanvänt i många år och jag fick nu för mig att jag skulle använda det. Det hade blivit lite tjockt och segt, så det tog otroligt lång tid att torka, trots snabbtorkande överlack. Det blev flammigt och har märken efter mina lakan. Med tanke på hur länge jag har haft det så var det väl ett under att det inte torkat ihop fullständigt i flaskan. Tycker dock om färgen fortfarande. Perfekt höstfärg.




Well, jag tog farväl av detta lack och det har hamnat på återvinningsstationen. Ingen idé att samla på lack som inte går att använda och jag försöker sällan hålla på med uttunning och sånt. Det fick helt enkelt gå till sälla jaktmarkerna.

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...