26 juli 2018

Lila - Make Up Addiction Cosmetics

Jag längtade efter en riktigt lila sminkning, var länge sedan jag gjorde det. Sagt och gjort. Klarade mig från gråtande ögon, men nu ikväll när jag sitter och skriver, avsminkad, så rinner högerögat igen. Nu är det här sminket ni ser inte från idag, har varit lite mera dämpad. Har inte haft problem under dagen, utan det började efter att jag duschat. Får se hur det går i morgon då, med rinnandet.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt NYX Vivid Brights Creme Colour Rebellious Edge över rörliga delen av locket.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av ögonlocket: Fairy Jewel från Make Up Addictions Holy Glow Fantasy palette.
Yttre vrån: lila skugga från Morphe Brushes 35P Dark Plum palette (tror jag den heter).
Highlight i inre vrån: Mineralize Skinfinish Barely Dressed (blå delen).
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.





Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Blush: Wonderblush Goddess från Make Up Store.



Läppglans: Gloss Glacé 3D Mirror Shine 26 Iridescent Glow från IsaDora.


I morgon är det äntligen fredag. Jag har nåt konstigt sommarschema just nu, jobbar inte helger vilket jag ju normalt ska. Så jag får passa på att njuta av att vara ledig på helgerna så länge det varar.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...