07 maj 2018

Turkost med Make Up For Ever

Så kom då till slut min första dag på Synsam. Jag hade fullt sjå vad jag skulle sätta på  mig i morse eftersom jag nu i viss mån kan ha lite mer privata kläder på mig. Mitt största problem är inte att jag inte har några kläder, utan att jag inte kommer i dem. De har liksom på nåt vis krymt i garderoben. Så, bantning pågår. Hittade tillslut en kornblå topp som jag tog på mig och en svart (som vanligt) kjol. Så, sminket fick bli lite blått. 




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: D236 (turkost) från Make Up For Ever.
Yttre vrån: Mörkt blå skugga från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palett.
Dutt i inre vrån: Saphyre från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: The Lip Pencil 455 från 3Ina.
Läppstift: The Lipstick 111 från 3Ina.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: från Love You So Mochi Arcade palette från NYX.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Så jag var heeelt slut när jag kom hem ikväll. Har stått upp precis hela dagen, det är jag inte van. Och jag har inte gjort något annat än bara lyssnat. Försöker bara ta in saker och ting. Principen är väl den samma som jag är van, men produkter, datasystem och annat är totalt annorlunda. Myyycket att lära... så, jag somnar ovaggad ikväll.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...