08 maj 2018

Mera turkost, med Make Up Addiction Cosmetics

Slog till på ytterligare en turkos sminking idag. Tycker det är svårt att kombinera turkost med nått nytt. Vill gärna ta till brunt eller mörkblått som kombo. Känns lite fantasilöst. Vad skulle man annars hitta på som det blir lite ompf av?? Vi får se nästa gång jag testar. Kanske redan i morgon...




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlen: Savannah Desert från Makeup Addiction Flaming Love paletten.
I globlinjen: Brownie från samma palett som ovan.
Mitt på ögonlocket: Belize från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Be Legendary Lipstick Made It Matte.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Get Gorgeous från technic.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Annars så har jag nu tagit mig igenom min andra dag på Synsam. Man blir helt slut i huvudet... men det går väl över, vartefter man börjar kunna saker. Dock otroligt mycket lugnare tempo än vad jag är van.  Bra eller dåligt? Vet inte ännu.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...