23 april 2018

Metal Chrush - Kat von D

Jag skaffade mig ju Kat von D´s Metal Chrush paletten häromsistens. Den är sååå otroligt läcker. Innehåller tre färger och alla är helt fantastiska. Nästan lite för glittriga för att använda som highlighter tycker jag. Möjligen till fest. Annars så funkar de ju som ögonskugga, eller bara som en dutt i inre vrån. Idag har jag lagt den rosa varianten ovanpå en vinrödaktig creme skugga.




Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: rosa skugga från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palette.
Över rörliga delen av locket: som bas Vivid Brights Creme Colour Bad Blood  från NYX och ovanå det Roseshock från Kat von D´s Metal Crush palette.
Yttre vrån: Shadowy Lady från MAC.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.






Läppstift: Soft Matte Lip Cream Vancouver från NYX.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Butter Blush Plum Rose från Physicians Formula.
Highlight: från Love You So Mochi Arcade Glam från NYX.
Blush: Sin från Nars.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...