19 april 2018

Färgklick med Make Up Revolution

Så har jag haft min lediga dag och jag har äntligen varit iväg och klippt mig. Sååå jäkla skönt. Kan inte beskriva det bättre. Jag avskyr verkligen att vara långhårig. Nåja, bilderna nedan är knäppta innan jag for iväg så fortfarande långhårig här.

När jag nu var ledig och hade lite tid att sätta på fejset, stod jag länge och pillade men en riktigt vårig färgklick. Passande idag tycker jag nog, när det har varit varmaste dagen hittills här hos oss. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: m/s Smog från Make Up Store.
I globlinjen: rosa skugga från Make Up Revolutions Acid Brights palette.
Inre halvan av ögonlocket: Hot Track från Make Up Revolutions Eat Sleep Makeup Repeat palette.
Yttre vrån: Say It Now från Eat Sleep... palette.
Under ögat: Sleep All Day från Eat Sleep... palette samt grön skugga från Acid Brights paletten.
Dutt i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Sassy Moss från MAC.
Kajal: Mood Crayon Cool Mood från Linda Hallbergs Cosmtics.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline, samt undre fransraden Build Up Extra Volume Mascara 05 Royal Blue från IsaDora.






Läppstift: Retro Matte Lipstick Flat Out Fabolous från MAC.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Butter Blush Plum Rose från Physicians Formula.
Blush samt highlight: från Ultra Blush Palette Sugar and Space från Make Up Revolution.



Så efter jag varit och klippt mig så var vi på husvisningen då. Gubben har varit där en gång men jag ville ju också se. Inte helt fel alls, gammalt och slitet 50-tals hus, som är i stort behov av renovering. Men till rätt pris så är vi nog intresserade tror vi. Vi får se hur det går.

Avslutade dagen med en rejäl joggingrunda... det är hög tid att dra igång springsäsongen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken härlig sminkning! Färgfest!
Ska hålla tummarna med huset!

marinamake sa...

Japp idag var det mååånga färger! Tack för hållna tummar!

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...