30 mars 2018

Skärtorsdagssmink med NYX

Jag hade ju tänkt göra lite påskiga sminkningar hela veckan som varit. Det sket sig ju, låg hemma i magsjuka istället. Jobbade bara igår så det blev det ju inte så många tillfällen till påsksmink. Nåja, några dagar återstår av påsken och i morgon påskafton ska vi som vanligt till min brorsa på lite tillställning med tjocka släkten, så då kommer det att bli påskigt smink så klart. Idag har jag och gubben suttit på altanen större dela av dagen och bara njutit av solen. 

Så här är alltså gårdagens jobbarsmink.



Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor: från NYX Ultimate Eyeshadow Palette Brights.
Glitter mitt på locket: Starburst från Coastal Scents.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palett.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.







Läppstift: Vice lipstick Pandemonium från Urban Decay



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Studio Fix Fluid Foundation NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Traslucent från Kat von D.
Highlight: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




I morgon påskafton kommer jag inte hinna med något inlägg, så vi hörs på söndag. Ha en härlig påskafton alla!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...