28 mars 2018

Magsjuka från helvetet

Pang bom sa det så låg jag i värsta magsjukan. Men herre jösses, har inte haft det på över tio år. Gubben först, kort därefter jag och i princip samtidigt äldsta dottern, dagen efter yngsta dottern. Hej och hå vad det har varit kö till toa och vet inte hur många rullar toapapper som gått åt. Jag sov mig igenom första dygnet, förutom när jag bodde toa. Sen har det tagit ytterligare ett par dagar att få ordning på magen och kunna äta normalt överhuvudtaget. 

Så idag fick bli en extra dag för att försäkra sig om att inte jag smittar ner alla på jobbet, påsk och allt som det är. 

Idag har vi i allafall varit ute på lite ärenden, mest för att känna att krafterna räckte till. Passade på att dra på lite fejs när jag ändå skulle ut. Det hjälper ju faktiskt till att pigga upp sig lite.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från: från NYX Full Throttle paletter Stunner samt Haywire.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimensin 3D Black Lash Mascara från MAC.




Freida´s Nude från Loreal.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Blush: le Blush Candy Cane Pink från Loreal.




Så i morgon blir det jobb igen, skärtorstag, sen är jag ju faktiskt ledig hela påsken. Så det blir ju inte allt för ansträngande. Vet inte när jag sist var ledig en hel storhelg på det där sättet. Särskilt påsken brukar jag ju alltid åka på att jobba någon av dagarna, men nu är jag ju i en butik som har stängt på röda dagar, och det råkar enligt schema var min lediga lördag/söndag. Så det ska bli härligt!

Återkommer väl förmodligen med någon lite påskigare sminkning kanhända. Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...