05 december 2017

Mars - Make Up Geek / Manny Mua

Lite rödare sminkning idag, letade fram min palette från Make Up Geek/Manny Mua. Den har jag ju haft länge men inte använt så fruktansärt mycket. Min favoritskugga i paletten har jag lyckats smasha sönder när jag tappade paletten i golvet när den var i princip ny. Blev så himla trött. Var det tvunget att den finaste skuggan skulle gå sönder??  Nåja, jag sparade smulorna och det sliter hyggligt mycket kvar i paletten, men det kändes så trist.  Min andra favorit i paletten är den här rödaktiga jag har använt idag. Det är den som heter Mars, supersnygg den också. 

Lite glitter så klart idag igen, jag tar december som en anledning att få använda glitter varje dag.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från: Make Up Geek/Manny Mua paletten
Beaches & Cream
Sora
Insomnia
Mars
Mitt på locket: Glittering eye duo 08. Holographic från Sephora.
Dutt i inre vrån: från Wet n Wild Mega Glo Illuminating Powder Catwalk Pink.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Läppenna: 53 Canberry från IsaDora.
Läppstift: DownTown från HM (utgången produkt). Det här är ett gammalt läppstift från HM som jag haft länge, i deras gamla förpackningar. Faktiskt en av de bättre jag har. Sitter som berget, flyter inte ut och doftar hyggligt gott. Köpt det på rea för någon tia.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Wet n Wild Mega Glo Illumination Powder Catwalk Pink.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Baham Bronze från BH Cosmetics.




I morgonkväll väntar julbord med jobbet. Vi får se vad jag hittar på för smink då, då. Kommer hem så sent i morgon att det blir nog inget inlägg här från mig. Det kommer senare i veckan.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...