04 december 2017

Mistletoe - Make Up Store

Jag forsätter att försöka åstadkomma sminkningar i julens tecken... i alla fall använder jag juliga färger, sen om det känns så juligt, det vår andra avgöra. Letade fram en gammal skugga från Make Up Store, Misteloe. Passande namn. 



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Molten Eye Pen Tuscan Cypress (grön) från HM.
Under brynet: Laetus från Kat von D´s Shade&Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lucius från samma palett som ovan.
Över hela rörliga delen av locket: e/d Mistletoe från Make Up Store.
Glittereyeliner: Heavy Metal Glitter Liner Amp från Urban Decay.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.







Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 392 Tanzania Rubis från Loreal.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer och highlight: från Make Up Revolution Ultra Blush Palette Golden Sugar.
Blush: Blushon Bubble 121 från Nouba.



Äntligen har jag fått fart på bilen igen. Brakat ihop två gånger med typ inget mellanrum alls. Eller jag, min gubbe snarare, har fått fart på den. Snäll som han är så kom han farande hit i helgen och fixade. Som tur var inga större fel utan han kunde fixa det själv utan någon större kostnad. Jag ska i allafall försöka ta bussen till jobbet de här få veckorna jag har kvar innan jul och innan jag sedan börjar jobba på stan, där tanken är att jag ska åka buss på heltid. Sparar en massa bensinpengar på det. 

Vi får se hur det går, känns ju väldigt motigt att ta bussen när bilen står här utanför, frisk och hel...

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...