07 december 2017

Julbordssminkning

Halloj alla! Kom väldigt sent igårkväll, så nåt bloggande blev det inte. Var ute med jobbet och åt julbord, ja alltså inte julbord matmässigt sett... men vår årliga jultillställning. Vi var på en tapasrestaurang ... och himmel och pannkaka vad mätt jag var när vi gick därifrån! Har aldrig ätit tapas förut, men det var otroligt gott. Alla hade köpt en julklapp som skulle passa alla så vi delade ut julklappar under mycket fniss och skratt. Jag fick ett doftljus som var inköpt på Make Up Store. Det var en slump att jag fick en pryl från Make Up Store, men alla tyckte ju det var en rolig slump med tanke på mitt sminkintresse.

Nåja, jag hade i alla fall försökt göra en julig sminkning på morgonen innan, är det jultillställning så är det. 



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av locket: Silvrig skugga från Manly-paletten.
Yttre vrån: Grön skugga från Manly-paletten samt 610 Dark Green från Viva la Diva.
Under ögat: Swoon från Better Together/Kat von D paletten samt glitter Rouge från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss samt underkant av vingen Eyeliner Gel 79 (röd) från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.








Läppstift: Millebaci från Nouba, numret är borta men jag tror att det är nr 7.




Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Seashell från Make Up Store.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...