21 november 2017

Tröttsotning med Morphe

Har haft en väldigt sömnlös natt efter mitt lilla äventyr med bilen igår kväll. Den vägrade starta när jag skulle hem och jag fick efter mycket om och men ta bussen hem. Lite oro för att ta bussen tillbaka till jobbet, tider och byten som ska stämma för att komma i tid (tar en och en halv timme att komma till mitt jobb med buss) och hur fattig jag kommer att bli om jag behöver lämna bilen till verkstan. Så ja, lite svårt att sova. Syns tydligt på bilderna.

Så, jag fick ju gå upp mycket tidigare än om jag hade kunnat ta bilen, som nu stod kvar på parkeringen vid jobbet. Så ingen fantasi eller inspiration i morse, enkel brun sotning.




Bas för skuggorna: Lid Primer från E.l.f Cosmetics.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: brun skugga från Morphes 35D Dark Smokey Palette.
Highlight i inre vrån: Too Faced Love Light Blinded By The Light.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.






Amore Mattallics Lip Creme 08 Raving Matte från Milani



Tja trött och plufsig... sovit som en kratta...

Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Fit Me 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Too Faced Love Light Blinded By The Light.
Blush: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.




Så efter mycket om och men tar jag mig till jobbet i morse. Bussen in till stan och sen kan man byta till en annan buss men den skulle inte gå förrän om en kvart och sen tar den tio minuter. Så jag bestämde mig för att ta en promenad sista biten. Det tog en halvtimme ungefär. Kom till parkeringen och bestämmer mig för att titta till bilen innan jag går in till jobbet. Ähh, jag provar att starta den tänkte jag... gissa om jag blev paff är den hoppade igång utan problem. What the f....ck!?? Fattade ingenting, den gick igång som ingenting. Sprang ut en gång till på lunchen, samma sak då.

Jaa, så när jag slutade vid halvsju ikväll var det bara att ta bilen och åka hem. Som om ingenting hade hänt, bara lite bussäventyr för min del. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. :-)

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...