20 november 2017

Atelier - Make Up Store och .Färg

Min tanke i morse var att jag ville göra en ljusblå/brun kombo. Men det blev det inte, det blev mera åt turkos/bruna hållet. Det är svårt att hitta en skugga som faktiskt är ljusblå tycker jag. Det har alltid en tendens att dra åt det turkosa hållet. Så, mitt blå läppstift till detta blev väl inte helt ultimat. Hade kanske passat bättre om skuggan hade varit helt ljusblå. Men det spelar väl ingen roll om hundra år... Som vanligt har jag fått positiva kommentarer från gamla farbröder idag om min blå läppar. Det är alltid roligt. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: Vanilj från .Färg´s Chokladpalett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Nougat från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Choklad från samma palett som ovan.
Inre vrån: m/s Atelier från Make Up Store.
Highlight: under brynet samt i inre vrån Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Ink Liner Baudelaire från Kat von D.
Mascara: Build Up Mascara Extra Volume 05 Royal Blue från IsaDora.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Chromagrapic Pencil Marine Ultra från MAC.
Läppstift: Liptensity Lipstick Blue Beat från MAC.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Vivid Baked Higlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Bahama Bronze från BH Cosmetics.




Annars slutade min dag i en smärre disaster. Slutade tidigt idag, kl 17. Hade glömt träningsväskan hemma, så någon träning blev det inte, bara till att åka hemmåt. Hade tänkt dra ner på stan till Sephora för att se om de har fått in Kat von D´s Sinner & Saint palett. Men, när jag sätter mig i bilen för att åka, så vägrar den att starta. Försöker länge och väl. men icke. Ringer min snälla brorsa som kommer störtande med startkablar och diverse annat. Men, nejdå den vägrar ändå. Så jag har helt enkelt lämna den på parkeringen utanför jobbet och ta bussen hem. Så istället för att vara hemma strax innan kl 18 så kom jag hem strax efter åtta på kvällen. Följaktligen blir det väldigt tidigt i morgon trots att jag inte börjar så tidigt. Behöver en och en halv timme på mig för att komma till jobbet. Dubbelskit!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...