15 november 2017

Metal Matte - Kat von D

Gröna naglar (inlägget innan) innebär grön sminkning... Det var länge sedan jag använde en av mina absoluta favvopaletter, Metal Matte från Kat von D. Så, dags att leta fram den. Nu är inte den här mossgröna min favorit när det kommer till gröna, men ibland så använder man ju saker ändå... trots att man inte gillar. Eller, i alla fall gör jag det...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Gloom från Kat von D´s Pastel Goth palett.
Inre halvan av ögonlocket: Karma från Make Up Geek.
Yttre vrån: Moss samt en dutt Jet från Kat von D´s Metal Matte palett.
Highlight i inre vrån samt under brynet: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Läppstift: Millebaci Long Lasting Lip Color nr 11 från Nouba.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palett.




Vet inte vad jag gjorde med håret i morse... ser konstigt ut. Oh well. I morgon väntar en ledig dag, sk bli sååå himla skönt. Känner mig så trött och sliten, och lite så där förkyld på morgnarna. Ska bli skönt att ha sovmorgon och bara ta det lugnt. Kanske gör en sån där reprissminkning om jag orkar. Leta upp någon gammal sminkning här på bloggen och göra om den, vi får se. Så länge... sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...