17 november 2017

Arg fredag och lila smink

Fredag. Jag skulle börja kl. 11 idag, som jag alltid gör varannan fredag och har gjort sedan efter semestern. Glider in på jobbet när en av mina kollegor säger; vad gör du här?? Jag tittar på henne förvånad och får kolla in vårt schema, nä men ser ni jag skulle börja klockan tolv... åhhh vad irriterad jag blev!! Ja jag hade inte kollat när jag började, för jag har börjat samma tid heeela hösten. Men nä nu så har de ändrat schemat serni. Och det är inte första gången, det ändras med små timmar hit och dit varje månad, så att plötsligt är något ändrat som har varit på ett visst sätt i månader. Det gör mig GAAAALEN! Nu hade jag ju en del tid att arbeta igen eftesom jag varit på en del läkarbesök på sistone, så jag lyckades ju i alla fall ta igen en timme av det idag då, så det var väl ingen skada skedd. Men jag blir otroligt irriterad på att schemat ändras varje månad, så att man verkligen måste kolla varje dag för att inte missa nåt och ev. komma för tidigt/för sent. Också svårt att planera in saker man behöver göra efter eller före jobbet eftersom det aldrig är samma mer än två veckor i stöten. 

Ja, ursäkta, nu har jag spytt lite galla. Nu till sminket.

Jag slog till på en lila sminkning i morse. En salig kompott av olika märken på skuggorna. Tager vad man haver. Och så klart det obligatoriska glittret, fredag och allt.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Viol från Färg Collections Blomsterpalett.
I globlinjen: Lavendel från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Blacklight från Make Up Geek.
Yttre vrån: Rebel från Sleek Make Up´s Bad Girl palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Glitter: undre ögonlocket mot inre vrån samt under eyelingervingen Glittereyeliner Diamond från Make Up Store.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: Waterproof  Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Senorita från Make Up Store.



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: 02 Bronze Shade: Warm Glow från The Body Shop.
Highlight: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Powder Blush Dirty Plum från MAC.




Jaha hörrni... och i morgon börjar jag klockan tolv... på riktigt.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...