02 oktober 2017

Blå Måndag - Cosmos

Det är Blå Måndag hos Emelie på Makeupbyblowfish igen. Jag tänkte att jag skulle bidra både med ett blått öga och blåa naglar. Så här kommer då mina blåa ögon. Jaa alltså, inte blå ögon, blått smink menar jag. 

Jag letade fram en gammal skugga jag har från Dior. Köpt för ett antal år sedan och har lite ågren för att jag inte använder dem så ofta (har flera stycken). Om man säger så här... de är nog en av de dyraste sminkpinaler jag har i mitt skåp, sett till hur mycket du får för pengarna.  Så nu fick jag för mig att ta fram den idag, för att liksom döva samvetet lite... ;-)





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Diorshow Fusion Mono 281 Cosmos från Dior.
Dutt i inre vrån: Rosa skugga från E.l.f Cosmetics Eye Transformer palette.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Blush: Sin från Nars.




Tja, så det var mina blåtiror...

2 kommentarer:

makeupbyblowfish sa...

Jösses vilken fin skugga!

marinamake sa...

Emelie! Ja, den är fin, men skulle önska att den var lite blåare, har mycket gråton i sig.Men den är så mycket glittrigare än vad som syns på bild. Och det gillar jag ju!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...