28 september 2017

Secret Garden - Make Up Geek

Nätet har krånglat här ikväll så det har tagit superlång tid att få upp det här. Har fått börja om flera gånger. Jag kom dessutom hem skitsent, såååå galet hysteriskt mycket folk så att jag höll inte på att ta mig därifrån. Nåja, i morgon är det fredag och jag slutar tidigt, redan klockan fyra. Förhoppningsvis. 

Fortsatte med grönt tema i morse, men inte fullt så knalligt som igår. Letade fram lite skuggor från Make Up Geek. Deras skuggor är helt fantastiska.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Petal Pusher från Make Up Geek.
Längs brynbenet: Stealth från Make Up Geek.
Över rörliga delen av locket: Secret Garden från Make Up Geek.
Highlight under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D´s Alchemist.palett.
Eyeliner: Liquid Art Eyeliner från Too Faced.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Motörhead från Kat von D.

Måste säga att jag är lite besviken på det här läppstiftet. Jag är ju en stor fan av Kat von D´s produkter annars. Detta är mitt första läppstift i traditionell form. Har haft det ett tag men jag tror bara jag använt det en gång tidigare. Svårt att applicera jämnt. Blir fläckigt och flammigt. Man liksom torkar bort det samtidigt som man penslar dit det. Inte bra. 



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: The One Blush Stivk Malibu från Make Up Revolution.
Blush: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.




Som sagt. i morgon är det ÄNTLIGEN fredag!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...