30 september 2017

Fredagssmink med Make Up Geek och BH Cosmetics

Mitt fredagssmink, från igår alltså. Blev ju lite mesigt för att vara mig på en fredag. Vet inte, men jag var ju uppe före fem, inspirationen är inte på top då precis. Det sista jag är. är ju att vara en morgonmänniska. Nope, jag är ju nattuggla jag. 

Anyhow, så här blev det... tryckte på lite glitter för att piffa upp det hela lite. Och det syns ju inte på bild, som vanligt.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primter Potion.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Blacklight från Make Up Geek samt glitter ovanpå det från Volume Million Lashes Top Coat  Glitter från Loreal.
Samtliga övriga skuggor: från 28 Color Eyeshadow and Blush palette från BH Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Ayesha från Kat von D.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: NutriLift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzing: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: från 26 Color Eyeshadow and Blush Palette från BH Cosmetics.




Nu sitter jag här i soffan, på lördagskvällen, med gubben och min ena dotter. Myspys, lite vin cheeze doodlar och lite annat smått och gott. Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...